menu-close

LinkedinTwitterFacebook

Laden Agenda

HI-Tea: Marketing & Innovatie voor uw business development @ Delft

  • Dit Agenda item is verlopen.
  • Dit Agenda is voorbij.

HI-Tea: Marketing & Innovatie voor uw business development @ Delft

september 27 @ 15:00 - 18:00

Op 27 september organiseert HI in Delft een nieuwe HI-Tea met als thema ‘Marketing en Innovatie voor uw business development’. Drie professionals belichten de rol van marketing en communicatie voor het ontwikkelen of op de markt brengen van nieuwe of bestaande innovaties. Maar ook gaan ze in op de rol van marketing & communicatie in uw organisatie.

 

 

PROGRAMMA

15:00-15:30 uur:

Ontvangst met koffie/thee

 

15:30 uur:

Welkom en korte toelichting op het programma

 

15:45-15:30 uur:

Drie presentaties door professionals

 

a. Wat is de rol van marketing en innovatie voor bedrijven

door Willem de Vries – STEM Industrial Marketing Centre

Willem de Vries neemt u vanuit zijn vakgebied mee naar de relevantie van strategische marketing en innovatie voor bedrijven. Hij geeft een toelichting op de groeimatrix van Ansoff voor bestaande, en nieuwe producten of markten. Willem licht ook het belang toe van in- en externe communicatie bij de introductie van innovaties. Verder leert hij u het belang van het bepalen van de juiste marktsegmenten, en hoe die keuzes invloed hebben op de groei van een organisatie.

 

b. Wat is de rol van innovatie bij business development

door Bart Jansen – LEAP

Bart Jansen legt de focus op de praktische toepassing van innovatie, door met u een innovatie tool toe te passen. Hierbij staat de waarde voor de klant centraal. Deze  aanpak komt voort uit de bevinding dat bedrijven het moeilijk vinden om met innovatie aan de slag te gaan naast de dagelijkse operatie.

 

c. Wat is de rol van in- en externe communicatie bij innovaties

door Christine Windmeijer – PR4Innovation

Christine Windmeijer belicht de communicatie van innovaties: de 3 belangrijkste valkuilen:

1 – Argumentatiekloof:
Ieder high tech bedrijf kent de verschillende fases van productontwikkeling: innovators – early adopters – early majority – late majority – laggards. Toch hanteert de high tech industrie vaak dezelfde, veelal functionele, verkoopargumenten voor deze verschillende doelgroepen. Welke verkoopargumenten gebruik je voor de verschillende doelgroepen?

2 – Organisatiekloof:
Communicatie is binnen high tech bedrijven nog steeds een ondergeschoven kindje. De secretaresse doet het er vaak maar bij. Hoe organiseer je de communicatie in organisaties met hoogopgeleiden en in consortiumverband?

3 – Onlinekloof:

Eén op één contact is meestal de benadering van high tech bedrijven om hun innovatie aan de man te brengen. Dat is zeker belangrijk, maar vergeet de nieuwe online marketingtools niet. Hoe maak je relevante B2B content voor de customerjourney?

 

15:30 uur: Pauze

 

15:45–17:00 uur: 3×3 discussie tafelsessies

Deelnemers worden vooraf in drie groepen verdeeld op basis van hun vooraf gegeven input. Bart, Christine en Willem behandelen vanuit elke groep, in een onderlinge discussie een of meer vraagstukken die ontvangen zijn. Per groep wordt ongeveer 20 minuten gediscussieerd bij een tafel.

 

17:00 uur: Plenaire terugkoppeling

 

17:15 uur: Netwerkborrel

 

LOCATIE

 YES!Delft; Business Lounge, Molengraaffsingel 12, Delft

 

AANMELDEN

U kunt zich aanmelden voor deze HI-Tea via: info@hollandinstrumentation.nl

Gegevens

Datum:
september 27
Tijd:
15:00 - 18:00
Categorie:
Hi Event